Views:
287

Правильніше, звичайно ж, назвати статтю «3 дні по Нарочанскому парку», але оскільки це був все-таки піший похід, я вирішив назвати саме так, як вона називається.

Кінець жовтня, не найкращий час для походів. Враховуючи що на вулиці +3-+10 градусів тепла. А вночі й зовсім, мінусова температура. Але ми з Василем не боїмося труднощів, і вирішуємо пройти по «верху» перлини Білорусі — за озера Нароч. Хоча спочатку маршрут планувався по березі всього озера, але погода внесла свої корективи…

День 1

Отже, з Мінська нам потрібно було доїхати до селища Мядель (~150 км). Без проблем, купили два квитки (~$10) і через пару годин ми на місці. Правда довелося трохи потусуватися на автовокзалі в Мінську.

Їхали на автобсе типу «Паз, Богдан», додатково заплатили і за багаж. Але це дрібниці, головне ми на місці.

Автовокзал в селищі Мядель

До стоянки «Кочерги» нам йти десь 5 км. якби вийшли раніше, то всього 1 км. Але нам потрібно купити воду і ще деякі продукти в магазині.

селище Мядель

Через майже годину, ми на місці. На стоянці нікого. Будній день, кінець жовтня. Всі вже наотдыхались…))

Туристична стоянка Кочерги на озері Мястро

Озеро Мястро — займає друге місце за величиною серед групи Нарочанских озер. Площа дзеркала становить ~13,2км2. Озеро з’єднане з озером Нароч самою маленькою річкою в Білорусі яка називається «Скема».

Ставимо табір, збираємо дрова і готуємо їжу. Стоянка обладнана всім необхідним: альтанки, туалети, ями для сміття. Влітку ніби як є підвезення дров. Стоянка платна, влітку обов’язково вам потрібно заплатити ~$2.3 з людини в добу.

Їжу готуємо на газовому пальнику. Дуже сильно зголодніли, правда користі від неї, як виявилося — ніякої.

озеро Мястро. Сильно обміліло. Взяв спінінг, але з берега нереально щось зловити

озеро Мястро

Є колонка, але вода каламутна, швидше за все неглибока свердловина.

Накидали в багаття дров, щоб довго горів

Перша ніч, трошки страшно. Нас двоє, навколо нікого. Одні коти, які мабуть прикармливаются тут влітку у туристів. Довелося і нам їх небагато пригостити. В замін ми отримали спринтерський біг навколо намету десь протягом години.

Всередині намету поклали два килимка, один розгорнутий спальник, тепло одяглися і самі залізли в спальники. Якийсь мікроклімат вийшло створити, хоча абсолютно все спорядження у нас літній.

озеро Мястро в Білорусі

2 день похід на стоянку «Табір» на озеро Нарочь

Прокинулися годин в 08.00. Як не дивно, особисто я не замерз. Лише трохи було спати незручно, т. к. вибирав позицію щоб не відчувалося. До слова скажу, що при сплаві по Німану влітку, кожен ранок у мене боліло горло…

Сніданок, дивимося маршрут, збираємося і виходимо. Як завжди, після себе не залишаємо ні краплі сміття. Добре що стоянка обладнана туалетом, і сміттєвими ямами. Але ми все одно, весь папір намагаємося спалити.

Йдемо на озеро Біле, і далі на стоянку Табір, поруч з селом Гатовичи. По лісі відстань приблизно 12 км. Через кожні 40-50 хвилин робимо привали. Відпочиваємо. Їмо сухарики. У Василя рюкзак важить ~25 кг, у мене ~15 кг. На вулиці +3-+5, але нам ні крапельки не холодно.

Озеро Мястро
По дорозі трапляються Підберезники

Кругом гарно, ліс, чисте повітря — любителі природи мене зрозуміють. Черговий привал. Відпочиваємо, дивимося карту, орієнтуємося, через 15 хвилин йдемо далі.

Виходимо на Аптекарський сад, де встигаємо поїсти гарячих млинців з чаєм з місцевих трав.

Ні я, ні Василь про це місце не знали. Трохи здивувалися, коли вийшли з лісу і натрапили на це. Сюди возять туристів, тут вирощують різні лікарські трави і т. д. Вхід платний. Працює бар. Алкоголю і тютюну немає. Зона вільна від паління.

До озера Біле і до стоянки рукою подати. З Аптекарського саду дійшли хвилин за 7, а то й менше.

Туристична стоянка на озері Біле в Нарочанском парку

Восени тут нереально красиво. Жовті берези, чисте повітря — клас…

озеро Біле

Робимо пару фото, трохи відпочиваємо, і рухаємо далі, на стоянку «Табір». Судячи по карті, до неї зовсім небагато. Йдемо берегом озера і виходимо на дорогу. Вирішили йти в ліву сторону і вийшли на санаторій «Сосни». Тут нам пояснили, що до туристичної стоянки «Табір» йти 5 хвилин, але забули сказати, що вона розташована в лісі, а не на березі озера Нароч. У результаті ми дійшли до села Гатовичи, де нам сказали, що стоянку ми пройшли.

Темніє, ми повернулися назад. Дещо як змогли її знайти. Насправді, по березі, немає ніяких вказівників, а з дороги є. Тобто для піших походів важко її знайти. GPS не завжди допомагає, намагаємось економити заряд акумулятора.

Розбили табір, розпалили багаття. Дров тут достатньо. Знайшли «ничку» в альтанці і взагалі без проблем…))

Все стандартно. Стоянка обладнана усім необхідним, також як і «Кочерги». Тільки з лісу її ніяк не знайти… Багаття, поїли і спати. Сьогодні ми дійсно втомилися. Позаду ~12 км шляху. Потрібно гарненько відпочити. Завтра йти ще більше. Спимо…

3 день похід на Антонинсберг

Прокинулися, в лісі повна тиша. Навіть дивно. Незвично. Багаття вже не горить. Закидаємо дрова і распаливаем заново. Збираємося. Стартуємо опівдні, запізно…. По дорозі робимо пару фото озера Нарочь і вперед на Антонинсберг. Відстань ~15 км.

Озеро Нароч

Озеро Нароч — найбільше озеро в Білорусі. Площа його дзеркала становить 79,6 км, глибина ~24 метри. На Нарочи розташоване мережа санаторіїв, озеро вважається перлиною Білорусі. В останні роки тут намагаються активно розвивати туристичну галузь.

Міст через річку Скема. Найменша річка Білорусі. З’єднує озеро Мястро і озеро Нароч

Після мосту частина маршруту робимо вздовж озера Нароч по стежці, а частина йдемо по дорозі.

Пам’ятник партизанам Вілейки

Йдемо в село Пасинки на висоту 217, де встановлені Доти.

Тут робимо невеликий привал. Дивимося на спорудження, робимо фотки, і йдемо далі.

Темніє, ми на місці. Антонинсберге. Стоянка розташована прямо біля траси і озера. Навколо болото. Дров немає. Сиро. Вітер. Вже майже темно. Стали думати як тут спати і як готувати їжу. Газова плитка працює хреново, дрова знайти вже не реально. Стоянка також обладнана всім необхідним для відпочинку: альтанки, вода, місце для вогнища і т. д.

Прийняли рішення стартувати в курортне селище Нароч. По інтернету зняли двокімнатну квартиру за $10, $5-ку зверху господиня доставила нас прямо до житла. Тепло, сухо, ванна — клас. Тут переночували, вранці купили квитки і поїхали в Мінськ.

Підсумок. Сам похід особисто мені сподобався. Трохи було смутно, що на стоянці тільки ми двоє. Хотілося поспілкуватися з людьми. Ті люди, яких ми зустрічали, не зовсім розуміли нашої затії і дивилися на нас як на дурників. типові питання: «А навіщо?», «А що там?», «А чого?». Тобто стоянки начебто роблять, але для піших маршрутів не робиться нічого. На карті начебто стежки позначені, але орієнтуватися по ній дуже складно. Зазначу, що всі стоянки платні. Вартість в добу на людину $2-$3. За риболовлю доведеться доплатити… Зупинятися в Нарочанском парку поза туристичних стоянок начебто заборонено…

Тепер трохи про курортне селище Нароч. Тут я був в 2006, 2010 роках, в принципі, те що я побачив сьогодні мене обрадувало, якась динаміка розвитку селища є. Будуються будинки, відкриваються магазини, розважальні центри. Але кінець жовтня, вечір, і все одно глухо як в танку. Можливо, влітку ситуація інша…

P. S. Відео з походу по Нарочанскому парку. Ставте лайки та підписуйтесь на канал..))