Views:
1 527

У той час як майже всі мої друзі поїхали, або запланували поїздки до моря, я і мій друг Василь вирішили сплавитися по річці Німан в Білорусі, на байдарці Вікінг 4.7. Його фотозвіт можна подивитися тут.

Ідея сплавів і походів у мене зародилася давно, але бажання було недостатньо, то просто не було часу. Сьогодні з Мінська організовують тури вихідного дня по річках Білорусі, вас везуть, вам дають човен, намет і т. д. і ви у складі організованої групи рухаєтеся за наміченим маршрутом. Все це теж цікаво, але платити майже $100 за кілька днів на природі (дуже грубе порівняння) мені не хочеться. І тут я дізнаюся, що мій друг Василь, купив каркасно-надувний байдарку Вікінг 4.7 і збираються в тижневий похід зі своїм другом. Я цю тему підхопив, і останні 3 дня, коли один поїхав додому, я сплавився по річці Німан в Білорусі. Про це сьогодні я напишу в своєму фотозвіті.

День перший

Початок всього пригоди місто Стовпці в Мінській області. Сюди я добрався на поїзді з Мінська. Їхати приблизно 1 годину. Тут мене вже чекала човен і друг. Мені залишалося тільки затарится продуктами в магазині і знайти стоянку одного.

Залізнична станція в місті Стовпці. Білорусь

Купивши все необхідне, я зустрівся з одним, і я почав свій перший в житті сплав, тобто відпочинок такого типу…

Початку моєї подорожі на річці Німан в місті Стовпці. Білорусь

Вечірній час, майже 17.00. Ми вирішили, що будемо плисти не більше двох годин. Середня швидкість руху 6-7 км/ч. Веслування не напружуючись.

Пливемо по Німану

Провеслували приблизно дві години, може бути пливли б і довше, але підвернулася непогана стоянка, де ми вирішили заночувати.

Захід сонця над Німаном

Всі наші речі упаковані в носі і кормі човна, а також в середній відсік для пасажира
Тут все вже готово… ))

Багаття ще був теплий. Видно недавно хтось поїхав…

Затягли байдарку і почали распаковываться і ставити намет
Готуємо вечерю

Сьогодні ми їли гречану кашу і пили чай. Готувати дуже просто. Купуєш готову суху суміш(гречана каша, рисова каша і т. д.) заливаєш водою, вариш 15 хвилин і вуаля, все готово. Ціна питання~$0.3. У пакеті 2 порції, але особисто я з’їдаю за раз цілий пакет…

Зробили ще одну палицю, поставили нижче. Вода в казанках закипіла миттєво

Після вечері, посиділи, поговорили і лягли спати.

День другий

Ранок 08.00 годин. Незважаючи на те, що влітку в лісі всю ніч співають птахи, особисто я виспався без проблем. Багаття ще тлів. Закинули трохи дров, поставили воду. Через 10 хвилин пили чай з печінками. Зібрали табір, прибрали за собою сміття (спалили. в основному залишається одна папір). По часу зайняло хвилин 40. Ми нікуди не поспішаємо…))

Намагаюся зарядити акумулятор від сонця

З собою у мене були дві китайські сонячні зарядки, про які я зроблю окремо обзорчик. Користі від них майже ніякої. Заряджаються тільки вдома від розетки.

Вранці, недалеко від табору я побачив ось таку яму зі сміттям. Ай яй яй. Як негарно. Невже не можна забрати з собою. Або на крайній випадок спалити…

Вообщем упаковались і попливли далі.

Пливемо по Німану
Красиві місця практично по всьому маршруту

Пливемо ми значить такі на розслабоні, і тут я випадково вгорі помічаю якусь споруду. Вирішили зупиниться подивитися. Вася залишився вартувати човен, а я піднявся і подивився, що це таке…

Що це таке я так і не зрозумів. Може будиночок лісника, може щось ще. Вандали і час зробили свою справу.

Попливли далі. По дорозі було маленьке село, назва я вже не пам’ятаю. Магазину немає. Приїжджає автолавка кілька разів на тиждень. Люди живуть своїм господарством. Набрали води з колодязя. Наступного селом на нашому шляху було село Жуків Барок.

Тут ми зробили черговий привал. Я сходив у магазин, який виявився закритий на переоблік. Довелося пити чай з термоса і доїдати печінки з бубликами…

Млин в селі Жуків Борок. Тут в роки другої світової війни німці спалили місцевих жителів

Що мене приємно здивувало, так це те, що здається, маленьке село, але скрізь усе красиво, чистенько. Паркани пофарбовані, будиночки пофарбовані і т. д. Західна Білорусь, напевно позначається історичне вплив Польщі.

Попливли далі. З води побачили якийсь слід, думали що ведмідь…))

В обідній час зробили привал. Під відкритим сонцем плисти не дуже хочеться. Поки Вася спить, я вирішив прогулятися по лісових доріжках.

Дорога на село Дбайливе. По навігатору 3 км. Якщо по річці, то буде приблизно в два рази більше

Пугуляв годинку, повернувся назад. Вася ще спить. Сів на березі, побачив пакет у воді, а в пакеті пляшка пива. Звичайно ж, під полящим сонцем я не міг повернути її на місце…)) Дякую…

Привал. Білорусь, Гродненська область, селище Дбайливе

Старий колодязь. Білорусь, Гродненська область, селище Дбайливе

Церква. Білорусь, Гродненська область, селище Дбайливе

В Німан впадає річка Сула

Пливемо на Еремичи

Білорусь, Гродненська область, селище Еремичи
Церква. Білорусь, Гродненська область, селище Еремичи
Наш табір. Білорусь, Гродненська область, селище Еремичи

У Еремичах останній день нашого сплаву. Вирішили просто відпочити, щоб вранці стартанути на Мінськ.

Висушили і склали човен, весла. Поїли…

Смажимо хліб і кип’ятимо воду для чаю

Відео походу на Ютубі (підписуйтесь на канал і ставте лайки).

Підсумок. У загальному підсумку ми не поспішаючи за дві доби пропливли по Німану приблизно 25 км. Стовпці — Еремичи. Третя ніч була чисто для відпочинку і для збору. Василь провів у поході 7 днів. См. також його статтю: Чотири дні по Німану. До Мінська з Еремичи дісталися автостопом. Дали на бензин 100 тис. БР.(~$7). Велике спасибі людям, що нас підвезли і не злякалися двох дядьків з величезними рюкзаками.

В цілому враження від походу тільки позитивні. Спасибі Василю, який мене витягнув у цей невеликий тріп. З не зовсім хороший: не зміг придбати вудку на вокзалі в Мінську і тому, романтика від поїдання свіжої щуки обійшла нас стороною. На осінь плануємо похід на озеро Нарочь, залишилося тільки купити кілька вудок і продумати маршрут.